Sakwy motocyklowe – na lekko…?

Sakwy motocyklowe – na lekko…?

29 czerwca, 2020 0 przez motor-sklep.pl

Sakwy motocyklowe na przestrzeni lat przeszły solidną ewolucję. Producenci prześcigają się w rozwiązaniach mających na celu łatwiejsze użytkowanie. Niegdyś skórzane sakwy były traktowane jako uniwersalne, najprostsze torby boczne wykonane często ze skóry, na każdą okazję. Przyszedł czas, gdzie użytkownicy wymagają więcej i chcą produktów, które sprawdzą się w konkretnych warunkach i tam właśnie będą najlepsze. Sakwy nie muszą już dyndać na motocyklu i mogą mieć lekki stelaż, który ułatwi montaż. Idąc krok dalej można takie torby wyposażyć w system mocujący EasyLock, który będzie utrudniał zdobycie łatwego łupu złodziejom i jeszcze bardziej ułatwi ich montaż na motocyklu. Same sakwy także mogą być już zamykane i usztywnione, co pozwala na jazdę „na pusto”. Specjalizujący się w jeździe enduro też mogą liczyć na ukłon w swoją stronę, otrzymując prawie niezniszczalne sakwy, które przy okazji pełnią funkcję gmoli w motocyklu. Postaramy się teraz przybliżyć pokrótce jak wiele możliwości dają nam aktualnie sakwy motocyklowe.

Proste i uniwersalne w dzisiejszym świecie – sakwy Givi EA100
Zgrabne, usztywnione od strony „zadupka” z wieloma punktami mocującymi. Mało jest motocykli, na których nie będzie się dało zamontować tych toreb nawet bez stelaża. 40 litrów pojemności i zwarta konstrukcja – to wszystko sprawia, że sakwy te są na każdą okazję. Można dokupić do nich lekki stelaż z serii T___ i jeszcze bardziej cieszyć się komfortem użytkowania. Jednak ich głównym atutem jest możliwość zamontowania bez takich stelaży.

Sakwy boczne Givi EA100B o pojemności 40 litrów każda.
Sakwy Givi EA100B

Sportowe – sakwy Givi ST609 – system montażu EasyLock.
Bardzo sztywne, lekkie i z dedykowanym systemem montażu. Rewelacyjnie sprawdzą się na każdej lekkiej maszynie z filigranowym zadupkiem. Nie czuć ich w ogóle w czasie jazdy i nie szpecą linii motocykla. Ich montaż to kilka sekund i zawsze leżą na motocyklu w tej samej pozycji, tak samo sztywno. Należy do nich wyposażyć się w delikatnej konstrukcji stelaże z serii TE___ umożliwiające wykorzystanie potencjału systemu EasyLock. Są to już sakwy, które można zostawić przy motocyklu z racji na możliwość ich zamknięcia i zablokowania na stelażu.

Sportowe sakwy boczne Givi ST609 z mocowaniem Easylock.
Sakwy Givi ST609 Easylock

Lekkie, miejskie, retro – sakwy Givi MT501
Na dobrą sprawę produkt bardzo podobny do wcześniej opisywanych sakw EasyLock, z tym że skierowany do użytkowników motocykli bardziej klasycznych. Niesamowity design to jedna z najważniejszych cech tych sakw, a dzięki nim motocykl będzie wyglądał jeszcze bardziej dostojnie. Każda sakwa to 18 litrów pojemności bagażowej, dzięki czemu Twój Caffe Racer stanie się praktycznym środkiem lokomocji. System Multilock pozwoli je swobodnie zamontować na motocyklu w kilka sekund. Do montażu niezbędne nam będą stelaże z serii TMT___ .

Sakwy boczne Givi MT501 w systemie montażu Multilock.
Sakwy Givi MT501 Multilock

Wytrzymałe, pragnące przygody – Sakwy Givi GRT709
Naszym zdaniem najbardziej niezwykłe sakwy w ofercie Givi. Błoto, woda, pył, przyjmowanie wszelakich wywrotek w terenie – nic nie jest im straszne. Dowiozą nasz bagaż na drugi koniec świata jadąc na przełaj. Jeśli wybierasz się na wyprawę musisz zwrócić na nie uwagę! Należy je zamontować na stelażach pod kufry boczne PL___, PLR___. Sakwy mają własną płytę, podobnie jak kufry centralne. Jedyne w swoim rodzaju!

Wodoodporne, pyłoszczelne sakwy boczne enduro Givi GRT709.
Sakwy Givi GRT709

Enduro, lekko w mocny teren – Sakwy Givi GRT718
Jeśli posiadasz np. KTM’a 690 lub coś lżejszego pokroju EXC – warto im się przyjrzeć bliżej. Bardzo wytrzymałe, lekkie, z wieloma możliwościami montażu do motocykla. Stelaż nie jest wymagany, same w sobie bardzo dobrze się trzymają. Glebo-wodo-pyło odporne!

Wodoodporne, pyłoszczelne sakwy boczne enduro Givi GRT718.
Sakwy Givi GRT718

Przeczytaj artykuł o termo-formowalnej torbie, która pełni funkcję kufra centralnego >>>