Mocowania kufrów bocznych Givi

Mocowania kufrów bocznych Givi

19 listopada, 2019 0 przez motor-sklep.pl

MONOKEY – Stworzone na podstawie płyty pod kufer centralny i jest to dokładnie to samo rozwiązanie. Różnica polega na tym, że punkty mocujące kufer są rozmieszczone bezpośrednio na stelażu (bez płyty) co ogranicza szerokość konstrukcji. Jest to najczęściej wykorzystywane mocowanie, ponieważ pozwala na zastosowanie najszerszej gamy kufrów z oferty Givi – pasuje każdy kufer w systemie MONOKEY, a nie tylko te dedykowane na bok.
Indeksy i różnice w stelażach kufrów bocznych w systemie MONOKEY:
– Indeks ”PL_ _ _” – podstawowy i najczęściej kupowany stelaż. Całość jest mocowana na stałe do motocykla. Kufry są ściągane, blokowane i zamykane na motocyklu za pomocą jednego klucza.
– Indeks ”PLR_ _ ” RAPID – zasada zastosowania identyczna jak powyżej. System RAPID pozwala zdemontować stelaż w kilku ruchach. Po demontażu na motocyklu pozostaje sama baza stelaża. Bardzo ciekawa możliwość dla motocykli sportowo-turystycznych. Po dotarciu do miejsca docelowego można zrzucić stelaże i cieszyć się w stu procentach z krętych dróg.

Stelaż kufrów bocznych w systemie Rapid release, który pozwala na zdemontowanie stelaża w kilkadziesiąt sekund.
Stelaż z serii PLXR – widać jak łatwo można zdemontować stelaż

MONOKEY SIDE – System ten jest odpowiedzią na pytania motocyklistów o dopasowane kufry boczne, które nie będą mocno odstawały od motocykla, a w czasie jazdy będą maksymalnie aerodynamiczne. Ramka tego stelaża jest wygięta w taki sposób, aby wykorzystać przestrzeń pod ”zadupkiem”. Osiągnięto w ten sposób maksymalne wykorzystanie przestrzeni i lepszy środek ciężkości skupiony bliżej środka osi motocykla, co zdecydowanie ułatwia manewrowanie nim. Minusem tego produktu jest ograniczona ilość kufrów do wyboru z racji na specyfikę mocowania. Do wyboru mamy kufry Givi V35 i V37 w dwóch wersjach kolorystycznych. Jeśli zdecydujemy się na zakup tych stelaży otrzymamy w zamian niesamowity komfort jazdy – do tego stopnia, że często można się zapomnieć wykonując manewry, których zazwyczaj się nie wykonuje mając założone kufry boczne.

Aerodynamiczne kufry boczne Givi V35, które wchodzą pod zadupek motocykla.
Widać jak kufry Givi V35NT wchodzą częściowo pod “zadupek”

Indeksy i różnice w stelażach kufrów bocznych w systemie MONOKEY SIDE:
– Indeks ”PLX_ _ _” – stelaż montowany na stałe do motocykla

– Indeks ”PLXR_ _ _” RAPID – możliwość szybkiego demontażu stelaża od bazy, która jest zamontowana na stałe przy motocyklu.

MONOKEY Cam-Side – to mocowanie ma zastosowanie przy największych, aluminiowych kufrach. Została zwiększona średnica profilu, z którego został zrobiony stelaż dzięki czemu można bezpiecznie wykorzystać potencjał dużej pojemności kufrów. Stelaż pełni również funkcję ochronną dla motocykla. Dla tego systemu zostały przewidziane wszystkie kufry boczne z serii TREKKER OUTBACK. Zamysłem twórców było stworzyć rozwiązanie, które wytrzyma dalekie wojaże w trudnych warunkach bez konieczności zastanawiania się nad wytrzymałością zestawu. Oznaczenia stelaży dla tego systemu to ”PL_ _ _CAM”, ”PLO_ _ _CAM”, ”PLOR_ _ _CAM”. Dwa pierwsze są montowane na stałe, a ostatni z systemem RAPID ma możliwość szybkiego demontażu z motocykla, o czym pisaliśmy już wcześniej.

Asymetryczny stelaż kufrów bocznych Givi, który umożliwia montaż aluminiowych kufrów z serii Trekker Outback.
Przykład asymetrycznego stelaża z serii CAM do BMW.

Przeczytaj jak dobrze dobrać kufer do swojego motocykla >>>